روابط عمومی باید پویا، موثر و دارای ایده باشد

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: روابط عمومی نقش موثری در پیشبرد اهداف شبکه دارد به همین دلیل باید پویا، موثر و دارای ایده‌های نو باشد.
 به نقل از شرکت ملی پست، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی در جلسه‌‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در فضای کسب و کار امروز، داشتن اطلاعات دقیق در خصوص بخش‌های مختلف مجموعه و همچنین استفاده از فناوری‌ها و دانش فنی روز، نقش بی‌بدیلی در تحقق اهداف و برنامه‌های پیش بینی شده دارد.
وی با تاکید بر اهمیت جایگاه مشتریان، حقوق آنها و استراتژی دو سر برد بین سازمان و مشتریان، تصریح کرد: با توجه به گسترده‌تر شدن فضای کسب و کار پست، ضروری است این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و تعامل روابط عمومی با مشتریان در راستای تامین رضایت مندی آنها، گسترده‌تر شود.
 
مدیرعامل با اشاره به ضرورت معرفی خدمات و سرویس‌های پستی افزود: روابط عمومی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد و در مواقع بروز بحران‌ها مانند شیوع ویروس کرونا و اقدامات ضربتی پست مانند توزیع سیم کارت‌های سرپرستان خانوار، نقش پررنگ‌تری در اطلاع رسانی ایفا کند.
 
نعمتی آموزش کارشناسان روابط عمومی و تجهیز آنها به علم روز اطلاع رسانی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر در برخی استانها، کارشناسان روابط عمومی چند مسئولیت را برعهده دارند که با توجه به اهمیت مباحث اطلاع رسانی، ارتباط با مشتریان و انعکاس اقدامات، عملکرد و دستآوردها ضروری است حداقل ۵۰ درصد وقت خود را به این موضوعات اختصاص دهند.
 
معاون وزیر در ادامه به مباحث عمده شبکه اشاره و تصریح کرد: به دلیل هماهنگی دیدگاه‌های تیم مدیریتی، شرکت ملی پست در حال حاضر در بهترین شرایط به سر می‌برد و توانسته گام‌های مثبتی در مسیر تحقق اهداف تعیین شده بردارد.
 
وی بهبود کیفیت مرسولات، رشد قابل ملاحظه درآمد، افزایش ترافیک پست نامه‌ها و امانت، توسعه خدمات الکترونیک و کاهش قابل ملاحظه بدهی‌ها را بخشی از این موفقیت‌ها عنوان کرد و گفت: اگرچه روابط عمومی در به ثمررسیدن این موفقیت‌ها نقش موثری داشته اما ضروری است با تمرکز بیشتر بر اهداف و برنامه‌های شرکت، انعکاس پیشرفت‌ها، توانمند سازی استارتاپ ها و تولیدکنندگان محلی، بیشتر از گذشته در مسیر تحقق اهداف قدم بردارد.
 
مدیرعامل بهینه سازی سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و کسب و کارها در حوزه‌های اجتماعی را از دیگر وظایف روابط عمومی عنوان کرد.
 
حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در پیشبرد اهداف شبکه، خواستار مشارکت فعالانه‌تر کارشناسان روابط عمومی استان‌ها در این زمینه شد.
 
وی با تاکید بر ضرورت آموزش‌های روز در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات، گفت: کارشناسان روابط عمومی باید در این حوزه به مدیران خود مشاوره دهند و بازوی اجرایی آنها باشند.
 
عمیدی حضور موثرتر در فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: بستر‌های فعالیت روابط عمومی دائما در حال تغییر است به همین دلیل کارشناسان این حوزه می‌بایست دانش خود را به روز رسانی کنند.
 
در ادامه کارشناسان با طرح دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص مباحث مختلف روابط عمومی، اطلاع رسانی و تعامل سازنده با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.