طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موجب ارتقاءکیفیت خدمات پستی می شود

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP) ارتقاء کیفیت خدمات پستی و افزایش انگیزه موزعین برای خدمات رسانی را به همراه دارد.
 
 
 
به نقل از شرکت ملی پست ،  بهزاد اقبال خواه عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد (PFP) ارتقاءکیفیت خدمات پستی و افزایش انگیزه موزعین برای خدمات رسانی مطلوب‌تر را به همراه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در این طرح عملکرد موزعین به ازای مکان‌های مراجعه شده به منظور توزیع مرسولات به عنوان معیار سنجش مد نظر قرار گرفته است، افزود:  این عملکرد در قالب ضرایب ریالی متفاوت برای پاکت، بسته های زیر دو کیلوگرم و بالای دو کیلوگرم محاسبه می شود.
 
اقبال خواه تصریح کرد: در این طرح سقف پرداختی برای محاسبه عملکرد همکاران فعال در بخش توزیع در نظر گرفته نشده که این موضوع می‌تواند زمینه لازم حضور همکاران در ساعات غیر اداری به منظور توزیع بیشتر مرسولات و بهره مندی از مزایای آن را فراهم آورد.
 
وی ادامه داد: از مزایای این طرح می‌توان به کاهش هزینه‌های مرتبط با توزیع مرسولات به صورت دانه شمار امانت، تمرکز برسیاست اصولی درون سپاری توزیع، افزایش درآمد همکاران بخش توزیع و بهبود کیفیت فرآیند توزیع اشاره کرد.
 
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست تصریح کرد: از آنجاییکه تناسب میان پرداختی کارکنان و میزان و کیفیت فعالیت‌های صورت گرفته توسط آنان به عنوان یک راهبرد در بسیاری از کسب و کارها جهت برقراری نظام پرداخت عدالت محور در نظر گرفته شده است، شرکت ملی پست نیز با بررسی‌های کارشناسی و دریافت نظرات متخصصان این حوزه، از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، اجرای طرح پرداخت بر مبنای عملکرد موزعین را در استان های تهران و کرمان آغاز کرد.
 
وی گفت: بازخوردهای مثبتی که از اجرای طرح در پایان اردیبهشت ماه به دست آمد، موجب شد  این طرح از ابتدای خرداد ماه در مراکز استان ها اجرا شود و از تیرماه نیز در تمامی واحدهای توزیع کشور اجرایی خواهد شد.
 
اقبال خواه با اشاره به اینکه براساس استاندارهای جهانی، ارتباط عملکرد با کیفیت خدمات ارائه شده می‌بایست به عنوان معیاری در محاسبه عملکردها مد نظر قرار گیرد، افزود: این موضوع در طرح pfp نیز لحاظ شده و چهار شاخص کیفی درصد توزیع موفق مرسولات هر نامه رسان، درصد توزیع به موقع هر نامه رسان، درصد رضایت مشتریان و درصد رضایت مدیریتی به عنوان عوامل موثر بر عملکرد و مبلغ محاسبه شده هر نامه رسان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.