آموزش و پرورش ملزم به ارائه همزمان آموزش مجازی و حضوری شد
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست صبح امروز کمیسیون آموزش، اظهار کرد: نمایندگان خواستار آموزش حضوری و مجازی به دانش آموزان به صورت همزمان شدند و براجباری نبودن حضور دانش آموزان در مدرسه تأکید کردند که این موارد مورد موافقت وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.
احمدحسین فلاحی در تشریح نشست امروز (سه شنبه 18 شهریور) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: کمیسیون آموزش از ساعت 6 صبح امروز تشکیل جلسه داد و در نشست صبح امروز وزیر آموزش و پرورش برای توضیح در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در کمیسیون حاضر شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تأکید کمیسیون آموزش بر ارائه خدمات حضوری و مجازی به دانش آموزان بود و حاجی میرزایی نیز عنوان کرد که تلاش آموزش و پرورش بر همین مبنا است و اجباری برای خانوادهها در زمینه آموزش حضوری وجود ندارد.
وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش همچنین قول داد که در زمینه توسعه شبکه شاد اقدامات لازم را صورت دهد تا علاوه بر پوشش حداکثری استفاده راحت تر از این اپلیکیشن برای خانوادهها فراهم شود.
فلاحی با بیان اینکه نمایندگان همچنین در خصوص ساعات حضور دانش آموزان در مدارس انتقاد داشتند، اضافه کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند که با حضور دو ساعته دانش آموز در مدرسه و حضور 35 دقیقهای در کلاس شرایط برای آموزش به دانش آموز فراهم نمیشود ولی حاجی میرزایی این تصمیم را با دستور ستاد ملی کرونا خواند و خود را ملزم به اجرای آن دانست.
وی افزود: درباره هزینههای اینترنت برای دانش آموزان نیز یکی از موارد مورد مطالبه از جانب کمیسیون بود که در این رابطه دولت قرار است اقداماتی در زمینه توزیع سیمکارت کنترل شده رایگان صورت دهد که اخبار آن طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: نمایندگان همچنین از اظهارات متناقض مسئولان در قبال بازگشایی مدارس نیز انتقاداتی از وزیر داشتند و جمع بندی این جلسه تأکید بر آموزش حضوری و مجازی برای دانش آموزان و عدم اجبار برای حضور آنها در مدارس بود.
مهلت دو هفتهای به وزارت علوم برای قانع کردن 4 نماینده سئوال کننده
وی ادامه داد: در بخش دوم نشست امروز موضوع سئوال از وزیر علوم در دستور کار کمیسیون قرار داشت که احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در خصوص علت نگاه اقتصادی هیأت امنا به واحدهای دانشگاهی شهرهای کوچک بود. سئوال بعدی از جانب علی زنجانی حسنلوئی نماینده نقده و اشنویه در خصوص وجود وحدت رویه و تبعیض در جذب هیئت علمی دانشگاهها بود.
فلاحی افزود: سئوال سوم از وزیر علوم را جبار کوچکی نژاد نماینده رشت مطرح کرد که به مسائل مختلفی از جمله مشکلات دانشگاه پیام نور و فعالیتهای تشکل های دانشجویی اختصاص داشت و سئوال پایانی را رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد مطرح کرد که به موضوع عدم اعمال 50 درصد افزایش برای کارکنان و تبعیض بین دستگاهی به ویژه در دانشگاه پیام نور مربوط میشد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: هیچ یک از نمایندگان سئوال کننده از پاسخ وزیر علوم قانع نشدند و مقرر شد طی دو هفته آینده مستندات لازم به نمایندگان سئوال کننده ارائه شود و تصمیم نهایی طی دو هفته آینده به کمیسیون ارائه شود.