اینترنت اشیاء بهبود تجربه مشتری را به دنبال دارد
مدیران شرکتها میگویند اینترنت اشیاء (Internet Of Things) میتواند بهبود تجربه مشتری (Customer Experiences) را به دنبال داشته باشد، هر چند یافتههای اخیر یک تحقیق نشان میدهد که وضعیت فعلی IoT در سازمانها تا رسیدن به نقطه ایدهآل راه درازی در پیش دارد.اخیراً شرکت TEKsystems از ۲۰۰ مدیر بازرگانی سوالاتی پرسیده و نظرات آنها را در مورد طرحهای مربوط به اینترنت اشیاء جویا شده است.
۵۵ درصد از کسب و کارها معتقدند IoT در درازمدت تاثیرات قابل توجهی بر فعالیتهای آنان بر جای میگذارد و فقط تعداد بسیار اندکی (۲ درصد) آن را بیتاثیر خواندهاند.
یکی از یافتههای مهم این پژوهش آن است که شرکتها معتقدند «مشتریان» بزرگترین گروه دریافتکننده خدمات IoT هستند و IoT میتواند مزایای متعددی به همراه داشته باشد؛ از جمله: ایجاد تجربه مشتری بهتر (۶۴ درصد)، ابتکار و نوآوری (۵۶ درصد)، ایجاد درآمدهای نو برای سازمان (۵۰ درصد)، ارتقای میزان بازگشت سرمایه (۳۶ درصد) و صرفهجویی قابل ملاحظه در هزینههای سازمانی (۳۵ درصد).
با این حال بسیاری از مدیران در نحوه ورود به اکوسیستم IoT با ابهام و تردید روبرو هستند و از شیوههای موثر برای استفاده حداکثری از این پدیده نسبتاً نوظهور کمابیش اظهار بیاطلاعی میکنند.
پژوهشهای دیگر نشان میدهد که معضلات امنیتی و احتمال افشای اطلاعات، بزرگترین چالش پیش روی فراگیر شدن اینترنت اشیاء است.
شاید بتوان چکیده این گزارش را این گونه عنوان کرد: شرکتها به اهمیت و نقشآفرینی IoT واقف شدهاند ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند.