هشدار به شرکت های فناوری آمریکا در مورد تبلیغات برای افراد کم سن

تعدادی از فعالان مدنی در آمریکا به گوگل، فیس بوک و یوتیوب در مورد انتشار تبلیغاتی که تنها افراد کم سن وسال را هدف قرار می دهد، هشدار دادند.
 
 
 
به نقل از زد دی نت، این افراد با ارسال نامه ای سرگشاده برای شرکت های یادشده از آنها خواستند که تبلیغ برای افراد زیر ۱۸ سال را متوقف کنند.
 
بر اساس محتوای این نامه، شرکت های فناوری آمریکا با بررسی تاریخچه وب گردی افراد کم سن و سال و عادات کاربری آنها، تبلیغاتی منطبق بر سلیقه و علائق افراد یادشده را منتشر می کنند. این در حالی است که چنین اقدامی در مورد افراد کم سن و سال در ایالات متحده جرم است.
 
در این نامه که برای دهها شرکت فناوری در آمریکا ارسال شده، بر ضرورت توقف تبلیغات مختص کودکان و نوجوانان تاکید شده است. از جمله دیگر شرکت های بزرگ فناوری که این نامه را دریافت کرده اند می توان به آمازون، اپل و مایکروسافت اشاره کرد.
 
در همین نامه تصریح شده هر یک از شرکت های فناوری حدود ۷۲ میلیون نکته را در مورد هر کاربر ۱۳ ساله خود در قالب داده های گوناگون در اختیار دارند.