صاحبان امضا می‌توانند با اپلیکیشن «هم‌آفرین» روی گوشی تلفن‌همراه دستور پرداخت دهند

 
اپلیکیشن هم‌آفرین  بانک کارآفرین برای حساب‌هایی که بیش از یک امضا دارند امکانی را فراهم کرده تا صاحبان امضا بتوانند از طریق گوشی تلفن همراه خود اسناد مالی و تراکنش‌ها را امضا کنند.
 
ناصر محمدی، مدیر بانکداری دیجیتال شرکت نگاه بانک، در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «بانک کارآفرین از حدود ۱۰ سال پیش از طریق اینترنت بانک خود کارتابل حساب‌های مشترک را ایجاد کرده بود و امکان امضای تراکنش‌ها و حساب‌های چند امضا را برای مشتریان خود از طریق اینترنت بانک فراهم بود؛ اما با گسترش استفاده از تلفن همراه تقاضا به سمت استفاده از گوشی حرکت کرد حال این بانک امکانی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است تا بتوانند از طریق اپلیکیشن هم‌آفرین حساب‌های چند امضا را امضا کنند و دستور انجام تراکنش را بدهند.»
 
 
ناصر محمدی، مدیر بانکداری دیجیتال شرکت نگاه بانک
محمدی افزود: «یکی از خصوصیات اصلی این اپلیکیشن کاربری ساده آن برای کاربران است، به سادگی می‌توانند از طریق آن تراکنش‌ها را امضا کنند و دستور پرداخت دهند.»
 
اپلیکیشن «هم آفرین» برای حساب‌هایی که بیش از یک امضا دارند این امکان را فراهم می‌کند تا هر صاحب امضا بتواند از طریق تلفن همراه خود درخواست‌های پرداخت را تایید و امضا کند. به این ترتیب، «هم‌آفرین» مشکلات دریافت و جمع آوری حضوری امضای صاحبان امضا را برطرف کرده  و امضاداران حساب‌های حقوقی و کارتابلی می‌توانند از طریق تلفن همراه خود در هر زمان و هر مکان نسبت به امضای اسناد پرداختی خود اقدام کنند، همچنین امضای اسناد پرداختی با بهره‌گیری از پارامترهای بایومتریک نظیر اثر انگشت و تشخیص چهره صورت می گیرد که خطر جعل یا تقلب را از میان برده‌ است.
 
محمدی گفت: «در اجرایی کردن این طرح امضای دیجیتال را پیاده‌سازی کرده‌ایم، کاربران هنگام نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های تلفن همراه خود کلید خصوصی امضای خود را روی دستگاهشان ذخیره می‌کنند و پس از آن کلید عمومی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و آنان نیز باید کلید عمومی را در اختیار بانک قرار دهند.» او افزود: «به زودی امکانی فراهم می‌شود که برای ارائه کلید عمومی به بانک دیگر نیازی به مراجعه به شعب بانک نباشد.»
 
 
مراسم رونمایی از اپلیکیشن «هم‌آفرین»
در ابتدای مراسم رونمایی از این اپلیکیشن حسین اسلامی، مدیر عامل هلدینگ فناوری نگاه، ورود به عرصه کسب کار بانک از طریق محصولاتی همچون «هم آفرین» را نقطه آغاز حرکت این مجموعه دانست و با بیان این نکته که بسیاری از تراکنش‌های مالی از طریق سامانه‌های تلفن همراه صورت می‌گیرد، استفاده از ظرفیت‌های این حوزه را بسیار مهم خواند. او هدف هلدینگ نگاه را نه فقط ارائه خدمات موجود، بلکه ایجاد تحول در سطح کسب و کار بانک اعلام کرد و «هم‌آفرین» را به عنوان نمونه ای نوآورانه ذکر کرد که باعث جذب مشتریان و منابع مالی جدید می شود.