سلطه اپل و سامسونگ بر بازار تبلت در سه ماهه سوم ۲۰۲۰

 
 
سامسونگ به لطف فروش بالای تبلت‌های سری گلکسی در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ توانسته پس از اپل در جایگاه دوم برترین عرضه کنندگان تبلت قرار گیرد.
 
بازار جهانی تبلت به لطف افزایش دورکاری و آموزش مجازی نسبت به سال گذشته رشد ۲۴.۹ درصدی را تجربه کرده است. طی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ در مجموع ۴۷.۶ میلیون دستگاه تبلت در سراسر جهان عرضه شده که بخش عمده‌ای از آن سهم سامسونگ و اپل بوده است.
 
جایگاه نخست این بازار کماکان در دست اپل است و این شرکت در بازه زمانی مذکور توانسته ۱۳.۹ میلیون آیپد عرضه کند؛ رقمی که نسبت به سال گذشته ۱۷.۴ درصد بیشتر شده و در مجموع ۲۹.۲ از بازار را سهم کوپرتنویی‌ها کرده است.
 
 
سه ماهه سوم ۲۰۲۰ برای سامسونگ بسیار درخشان بود و این شرکت علاوه بر پس گرفتن رتبه اول بازار موبایل از هواوی و انتشار گزارش مالی خیره کننده، توانسته در بازار تبلت هم عملکردی موفق بر جای گذاشته و خود را به رتبه دوم برساند.
 
بر اساس برآوردهای موسسه IDC میزان عرضه تبلت‌های گلکسی در چارک سوم ۲۰۲۰ با رشد ۸۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹.۴ میلیون دستگاه رسیده است. این تعداد برابر با ۱۹.۸ درصد از کل تبلت‌های عرضه شده است که باعث شده سامسونگ با کنار زدن آمازون جایگاه دوم را از آن خود کند. موسسه IDC در اینباره می‌گوید:
 
«همزمان با افزایش تقاضا برای دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل سامسونگ تمرکز خود را روی محصولات تبدیل پذیر دو چندان کرد که با استقبال خریداران نیز مواجه شد. این شرکت در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ گلکسی تب +S7 را به عنوان نخستین تبلت 5G دنیا معرفی کرده و به یکی از اولین عرضه‌کنندگان تبلت‌های 5G تبدیل شد.»
 
آمازون هم با فروش ۵.۴ میلیون تبلت و سهم ۱۱.۴ درصدی از بازار، رتبه سوم را در اختیار دارد. این شرکت تنها فروشنده‌ای در فهرست IDC است که میزان عرضه محصولاتش نزولی بوده است. رتبه‌های چهارم و پنجم در بین برترین عرضه‌کنندگان تبلت به ترتیب با ۱۰.۲ و ۸.۶ درصد در اختیار هواوی و لنوو قرار دارد.