قابلیت جدید گوگل برای برندها و سازمان‌ها

گوگل طرح جدیدی در دست اجرا دارد که طی آن، شیوه نمایش نتایج جستجوها قدری بیشتر رنگ و بوی اجتماعی به خود می‌گیرد.
 
در این شیوه قرار است نتایج جستجوها در گوگل تا حدودی شبیه فیدهای توییتر و فیس‌بوک شود با این تفاوت که این نتایج، تعاملی نخواهد بود.
این طرح که Google Posts نام گرفته، فعلاً در مرحله تست و آزمایش قرار دارد.
 
این قابلیت به صورت درلحظه  عمل می‌کند، و طبق برنامه‌ی از پیش تعیین شده در اختیار چهره‌های معروف (سلبرتی)، برندها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد. گوگل نخستین بار این طرح را برای سازماندهی کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا راه‌اندازی کرده بود ولی اکنون قصد دارد آن را در مقیاس وسیعتری به کار گیرد.
 
برخی کارشناسان معتقدند Google Posts راهکار دیگری از گوگل است که با زیرکی می‌کوشد کاربران را بیش از پیش به سمت شبکه اجتماعی گوگل پلاس سوق دهد. 
 
با توجه به این که تعداد کاربران جستجو در اینترنت بسیار بیشتر از اعضای گوگل پلاس است، این ایده تا حدودی درست می‌نماید.