بیش از ۱۰ میلیون کاربر از طریق رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بازی فینال آسیا را تماشا کردند

 
 
 تعداد ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر یکتا از طریق ۱۷ رسانه‌ صوت و تصویر فراگیر و ۲۹ کانال مختلف، بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را تماشا کردند. همچنین حداکثر میزان بازدید همزمان در این رسانه‌ها به عدد ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار رسیده است.
 
به گزارش روابط عمومی ساترا، رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با همراهی رسانه ملی توانستند نیازهای مخاطبان مختلف با شیوه مصرف رسانه‌ای متفاوت را در پخش مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا پوشش دهند، ولی این مسئله با چالش‌هایی نیز همراه بود. از یک سو همدستی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحریم‌کنندگان ملت ایران و استناد بی‌سابقه به تحریم‌های داخلی آمریکا (اوفک) برای ارائه نکردن سیگنال به رسانه‌های کشور که با هدف قطع دسترسی معمول به تصاویر پخش بازی انجام شده بود و از سوی دیگر ساعت برگزاری این مسابقه که در ساعات میانی روز زمان‌بندی شده بود، پیش‌بینی یک تجربه متفاوت را برای سازمان صدا و سیما و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایجاد کرده بود.
 
طبق گزارش ساترا، سازمان صدا و سیما برای پخش این مسابقات در فضای مجازی و استفاده کاربران، سیگنال خود را در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر قرار داده است. تلوبیون، تیوا، آپارات، آیو، لنز، روبیکا، آنتن، فام، سروش پلاس، تماشاخانه، تلویدیو، دیلی فوتبال، کاناپه، فوتبالی، آی گپ، ارمغان راه طلایی و سپهر ۱۷ رسانه‌ای هستند که از طریق سیگنال صدا و سیما نسبت به پخش مسابقه فینال اقدام کرده‌اند.
 
ساترا در گزارش خود عنوان کرده: «عده‌ای به دنبال ایجاد دو قطبی‌های کاذب بین رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با رسانه ملی بودند. البته تکمیل نشدن شبکه ملی اطلاعات و خلأهایی که همچنان در این حوزه وجود دارد، در طول پخش بازی منجر به مشکلاتی در کیفیت تصاویر دریافتی برای کاربران شد که امید است این تجربه منجر به اصلاحات و تکمیل اقدامات در این زمینه شود.»