دولت چین ۴۰ میلیون دلار یوان دیجیتال بین شهروندان خود توزیع کرد

 
دولت چین در کمپین تبلیغاتی با نام «‌پاکت قرمز»، تاکنون ۴۰ میلیون دلار یوان دیجیتال بین شهروندان پنج شهر بزرگ شنژن، سوژو، پکن، چنگدو و شانگهای توزیع کرده است.
 
کمپین «پاکت قرمز» در واقع برای تبلیغ ارز دیجیتال ملی چین (CBDC) طراحی شده تا یوان دیجیتال به مصرف کنندگان چینی برسد. براساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی «Tuoluo»، تاکنون رقمی بالغ بر ۲۶۹ میلیون یوان دیجیتال معادل حدود ۴۱.۵ میلیون دلار در پکن توزیع و به دست مردم آن منطقه رسیده است.
 
در شنژن، مرکز اقتصادی و مالی نیز رقمی در حدود ۶۰ میلیون یوان دیجیتال (رقمی بالغ بر ۹ میلیون دلار) را در پاکت‌های قرمز رنگی بین مردم این شهر توزیع کرده است. دولت چین قصد دارد به شکل‌های مختلف یوان دیجیتال را برای استفاده در بخش مراقبت‌های پزشکی، آموزش، حمل و نقل و همچنین کاربردهای دیگری در دستور کار خود قرار دهد تا تعداد افراد بیشتری به این ارز دیجیتال روی آورده و از آن استفاده کنند.
 
دولت چین پیشرفته‌ترین پروژه ارز دیجیتال را در بین کشورهای پیشرو در پیش گرفته و برای رسیدن به اهداف خود مشکلی با پرداخت میلیون‌ها دلار هزینه ندارد. در حقیقت این کشور سال‌هاست روی ارز دیجیتال ملی کار می‌کند.
 
مقامات چین با طرح‌های آزمایشی برای یوان دیجیتال، با سرعت به سمت اهداف خود پیش می‌رود. ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) از زمان معرفی اولیه در سال ۲۰۱۴ تاکنون، وارد هفتمین سال توسعه خود می‌شود و کمپین پاکت قرمز نیز به همین منظور راه‌اندازی شده است.
 
در سنت چینی، پاکت قرمز معمولا برای هدیه دادن پول به کودکان، اعضای خانواده، دوستان یا کارمندان اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمادی از داشتن آرزوی موفقیت است. در واقع رنگ قرمز در چین به عنوان نمادی از انرژی و خوشبختی شناخته می‌شود. باید دید دولت چین در ادامه چه برنامه‌هایی را در این زمینه دنبال می‌کند.