دوربین اصلی گلکسی A53 مشابه دوربین اسمارت‌فون نسل قبل خود خواهد بود

بر اساس شایعات منتشر شده، احتمالا رزولوشن دوربین اصلی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53، نظر علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل را به خود جلب نخواهد کرد. شرکت کره‌ای سامسونگ در ماه جاری گوشی هوشمند جدید خود به نام گلکسی A52s را روانه بازار خواهد کرد. با این حال شایعات زیادی که در خصوص این تلفن هوشمند منتشر شده بود، عملا موجب شد که تقریبا تمامی خصوصیات و ویژگی‌های این دستگاه پیش از معرفی آن فاش شود.

شایان ذکر است که در اوایل سال جاری، این شرکت از گوشی هوشمند گلکسی A52 5G نیز رونمایی کرد. در حال حاضر سامسونگ در حال آماده سازی برای عرضه‌ی اسمارت‌فون گلکسی A52s 5G است که از پردازنده‌ی قوی‌تری به نسبت گوشی هوشمند فوق‌الذکر بهره می‌برد.

بر اساس گزارشات مخابره شده، دوربین این گوشی هوشمند قادر به ثبت تصاویر با کیفیت عالی نخواهد بود. به عبارت دیگر، می‌توان نتیجه گرفت که بهبود وضوح دوربین در گوشی‌های هوشمند میان‌رده شرکت سامسونگ با مدل‌های فوق به مرحله‌ی اوج خود رسیده است و دیگر نباید انتظار بیشتری از دوربین اسمارت‌فون‌های میان‌رده این شرکت داشت.

رزولوشن دوربین سامسونگ گلکسی A53 کاربران را مسحور نخواهد کرد

متأسفانه وضوح دوربین اصلی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53، همانند دوربین گوشی‌های میان‌رده موجود خواهد بود. به عبارت دیگر، اسمارت‌فون میان‌رده آینده‌ی کمپانی سامسونگ از همان دوربین 64 مگاپیکسلی موجود در نسخه‌های قبلی خود بهره خواهد جست. با این حال رسانه‌ی SamMobile خاطر‌نشان کرده است که این امر تعجب‌برانگیز نخواهد بود، چرا‌که گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A50 این غول کره‌ای، به بکار‌گیری سخت‌‌‌افزار‌های تکراری در کل مجموعه شهرت دارد. این نشریه همچنین اذعان نموده است که این دوریبین 64 مگاپیکسلی تا زمان رونمایی از نسل جدید لنز 108 مگاپیکسلی سامسونگ، در گوشی‌های میان‌رده این کمپانی به کار گرفته خواهد شد.

گزارشی جدید که در رسانه‌ی GalaxyClub.nl منتشر شده است، رزولوشن دوربین اصلی گوشی هوشمند گلکسی Galaxy A53 را فاش نمود. این گزارش بیان می‌دارد که خصوصیات دوربین اصلی گوشی آینده‌ی سامسونگ همانند خصوصیات دوربین اصلی اسمارت‌فون نسل قبل خواهد بود. البته در این گزارش ادعا شده است که با کمی خوش‌بینی و در حالت ایده‌آل، می‌توان انتظار داشت که این شرکت از دوربین 108 مگاپیکسلی جدید خود در سری گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود (با پیشوند A) بهره گیرد. همچنین گفته می‌شود که شاهد پیشرفت‌ و ارتقای چشم‌گیری در بخش اپتیک دوربین‌های گوشی هوشمند گلکسی A53 نخواهیم بود. گفتنی است که هنوز جزئیات دقیقی از لنز‌های تله‌فوتو، ماکرو، دوربین فوق‌عریض و دوربین‌های سلفی این دستگاه منتشر نشده است.

سخت افزار گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53

انتظار می‌رود که گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A53، از سخت افزاری قدرتمند‌تر و سریع‌تر نسبت به اسمارت‌فون گلکسی A52s برخوردار باشد. لازم به ذکر است که گوشی هوشمند گلکسی A52s مجهز به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G ساخت کمپانی کوالکام است. بنابراین انتظار می‌رود که گوشی هوشمند گلکسی A53 سامسونگ از چیپست بهتری نسبت به اسمارت‌فون گلکسی A52s بهره‌مند باشد. باید توجه داشت که هنوز در مورد صحت این اطلاعات اطمینانی حاصل نشده و بسیار زود است که شایعات مطرح شده در خصوص اسمارت‌فون گلکسی A53 را درست بپنداریم. با این حال انتظار می‌رود که با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی رسمی این گوشی هوشمند، جزئیات بیشتری در مورد این دستگاه در فضای اینترنت منتشر شود.

شرکت کره‌ای سامسونگ همواره در سه ماهه اول سال میلادی از گوشی‌های هوشمند جدید سری گلکسی A5x خود رونمایی می‌کند. اگر همه چیز طبق برنامه‌ی مد‌نظر سامسونگ پیش رود، گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S22 در اوایل سال 2022 و تلفن‌های هوشمند جدید سری گلکسی A نیز مدتی پس از عرضه‌ی سری گلکسی S22 توسط این شرکت روانه بازار خواهند شد. گفتنی است که این احتمال نیز وجود خواهد داشت که ممکن است عرضه‌ی گوشی هوشمند گلکسی A53 به علت هم‌زمانی با عرضه‌ی گلکسی A52s به تعویق بیفتد. شایان ذکر است که در حال حاضر اسمارت‌فون گلکسی A52s  جهت پیش‌خرید در دسترس کاربران قرار گرفته است.

نوشته دوربین اصلی گلکسی A53 مشابه دوربین اسمارت‌فون نسل قبل خود خواهد بود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.