سرمایهگذاری ۶.۸ میلیارد دلاری سامسونگ برای ساخت نمایشگرهای OLED
سامسونگ به دلیل استفاده اپل و دیگر سازندگان از نمایشگرهای OLED، در حال برنامهریزی برای افزایش تولید خود به میزان ۵۰ درصد است. این شرکت کرهای قصد دارد با سرمایهگذاری ۶.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۶، ظرفیت خود را بیش از ۲۰۰ میلیون واحد افزایش دهد. سامسونگ در حال حاضر، با در اختیار داشتن بیش از ۹۵ درصد از بازار نمایشگرهای OLED، موقعیتی تقریبا انحصاری دارد و اپل از سامسونگ برای ساخت پنلهای آیفون بعدی استفاده میکند. اپل پیش از این به سازندگان آسیایی گفته بود که آیفون با نمایشگر OLED در سال ۲۰۱۸ معرفی میشود، اما حالا این زمان را به ۲۰۱۷ تقلیل داده است.
بیشتر سرمایهگذاری سامسونگ برای افزایش تولید به میزان ۸۰ درصد است. این میزان سرمایهگذاری بسیار زیاد است، چون در سه سال گذشته، مجموع سرمایهگذاری سامسونگ در ساخت نمایشگرهای LCD و OLED، کمتر از ۵ میلیارد دلار بوده است. سامسونگ در حال حاضر قادر به تولید ۳۰۰ میلیون پنل نمایشگر OLED در سال است.
سامسونگ در حال جنگ برای حفظ گوشیهای رده گلکسی خود در برابر اپل است. اپل حافظه و برخی دیگر از قسمتهای آیفون را از سامسونگ تهیه میکند. سامسونگ در حال برنامهریزی برای تقویت بخش تجاری خود نیز هست.
به دلیل اینکه زیرلایههای پنلهای OLED الزاما از شیشه ساخته نمیشوند، بنابراین بهراحتی قابل خمشدن هستند و این به سازندگان، انعطاف زیادی در طراحی محصولات میدهد. این پنلها، همچنین رنگهای تیزتر و زاویه دید بیشتری دارند. اما چالش بازه عمر عملیاتی کم آنها، هنوز باقی است.
سامسونگ در حال حاضر در تعدادی از گوشیهای خود از نمایشگرهای OLED استفاده میکند و این به سامسونگ تجربه زیادی در استفاده از چنین پنلهایی داده است. در حال حاضر، هزینه تولید پنلهای OLED تقریبا با پنلهای LCD برابر است. این سرمایهگذاری سامسونگ، تهدیدی برای رقبای این کمپانی است.
الجی، بزرگترین تولیدکننده LCD، قصد دارد برای افزایش تولید OLED نزدیک به ۸ میلیارد دلار سرمایهگذاری داشته باشد. یکی از بازیگران تازهوارد در این عرصه، Japan Display است که قصد دارد با سرمایهگذاری ۴۷۹ میلیون دلاری، تولید انبوه پنلهای OLED را در سال ۲۰۱۸ شروع کند.
استفاده اپل از نمایشگرهای OLED در آیفون، ممکن است سازندگان دیگر را وادار به استفاده از چنین نمایشگرهایی کند. البته سرمایهگذاری سامسونگ نیز ریسک دارد، چون این میزان سرمایهگذاری، تولید سامسونگ را از فروش گوشیهایش بیشتر میکند و احتمال اینکه هزینه هدر برود، وجود دارد.
نوشته سرمایهگذاری ۶.۸ میلیارد دلاری سامسونگ برای ساخت نمایشگرهای OLED اولین بار در - آیتیرسان پدیدار شد.