دسترسی ۶ میلیون خانوار ایرانی به خدمات ماهواره‌ای مستقیم

براساس آمارهای مربوط به سال ۹۴ حدود ۱۹.۶ میلیون خانوار (۸۰.۷ درصد) در محل سکونت خود به خدمات تلویزیونی چند مجرایی دسترسی داشته‌اند.
 
تلویزیون اینترنتی به تلویزیونی با قابلیت اتصال به اینترنت گفته می‌شود که تماشاگر قادر به تماشای شبکه‌ها از طریق اینترنت باشد.
 
از کل خانوارهای کشور در سال گذشته 24.1 میلیون خانوار (99.3 درصد) در محل سکونت به تلویزیون دسترسی داشته‌اند. اندازه این سهم‌ها برای خانوارهای شهری 99.6 درصد و برای خانوارهای روستایی و 98.6 درصد بوده است.
 
در همین بازه زمانی 134,348 خانوار نیز به تلویزیون دسترسی نداشته‌اند که بیشترین میزان عدم دسترسی مربوط به خانوارهای روستایی با 88,409 خانواده بوده است.
 
از مجموع 24.3 میلیون خانوار کشور در حدود 19.6 میلیون خانوار (80.7 درصد) در محل سکونت به خدمات تلویزیونی چند مجرایی دسترسی داشته‌اند.
 
سهم دسترسی خانوارها به انواع خدمات تلویزیونی چند مجرایی تفاوت‌های زیادی دارد به طوریکه از کل خانوارهای کشور 5.7 میلیون خانوار (23.5 درصد) به خدمات ماهواره‌ای مستقیم به خانه، 1.4میلیون خانوار (5.7 درصد) به IPTV و 16.3 میلیون خانوار (67 درصد) به تلویزیون دیجیتال زمینی دسترسی دارد.