خدمات جدید BT می‌تواند پایانی برای مزاحمت‌های تلفنی باشد

سیستم محافظت از تماس‌های بریتیش‌تلکام این امکان را فراهم می‌کند که کاربران شماره تماس‌های موسسه‌هایی را که تماس تبلیغاتی می‌گیرند؛ مسدود کنند. حتی اگر شماره تماس این شرکت‌ها عوض شود، تغییری در ماجرا ایجاد نمی‌شود و درصورتی‌که کاربران شماره آن‌ها را مسدود کرده باشند، نمی‌توانند با او تماس بگیرند.
 
سرویس مزاحم تلفنی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که بریتیش‌تلکام ارائه می‌کند و به کاربران تلفن امکان می‌دهد که از تماس‌های متعدد شرکت‌های مختلف جلوگیری کنند.
بسیاری از گوشی‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند برخی شماره‌های ناخواسته یا مزاحم را وارد فهرست و از تماس این شماره‌ها جلوگیری کنند؛ اما سیستم محافظت تماس بی‌تی که جدید است به کاربران امکان جلوگیری از تماس‌هایی را می‌دهد که از آن شرکت‌هاست و حتی اگر شماره این شرکت‌ها عوض شود، باز هم در ماجرا تغییری رخ نمی‌دهد.
 
بریتیش ‌تلکام می‌گوید این خدمات رایگان، پتانسیل این را دارد که از ۳۰ میلیون تماس در هفته جلوگیری کند.
واحد تحلیل داده این سیستم محافظتی که در اوستوستری واقع است، در مرکز بی‌تی عمل می‌کند و شماره‌ها را شناسایی می‌کند، به‌ویژه شماره‌هایی که تعداد تماس‌هایشان زیاد است. بی‌تی این شماره‌ها را در مرکز به فهرست سیاه خود می‌افزاید.
 
بر اساس گزارش بی‌تی، داده‌های اخیر نشان داده ۱۵ میلیون تماس در هفته فقط از جانب این شرکت‌هاست. از سوی دیگر، کاربران نیز می‌توانند فهرست‌های خود را تهیه و با شماره‌گیری ۱۵۷۲ یا ثبت آنلاین شماره‌هایی را که نمی‌خواهند مسدود کنند.
 
تماس‌های مزاحم از جانب مشتریانی که به فهرست اضافه کرده‌اند، قابل‌شناسایی است. ویکی شریف، مدیر ارتباطات و کمپین‌ها، می‌گوید این خدمات جدید نشانه‌ این است که شرکت‌های مخابراتی سرانجام به این سمت می‌روند که تماس‌های مزاحم و پیگیری این تماس‌ها را جدی بگیرند و مسئولیت را عهده‌دار شوند. او می‌گوید: «ما خیلی وقت است به دنبال راه‌حلی جدی و سخت‌گیرانه برای مقابله با این مشکل هستیم. این‌که فناوری جدید می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد، رضایت‌بخش است. در حال حاضر باید منتظر نتیجه بود. میلیون‌ها نفر از دست تماس‌های مزاحم راحت می‌شوند. انتظار داریم با توجه به این نتیجه، شرکت‌های مخابراتی دیگر نیز راه‌حل‌های خودشان را در این زمینه ارائه دهند.»