معاون شرکت مخابرات ایران: ارایه اینترنت باکیفیت در گرو لغو قرارداد غیرحجمی است

معاون شرکت مخابرات ایران نحوه حل مشکل نارضایتی برخی مشترکان از کیفیت اینترنت را تغییر قرارداد سرویس با مخابرات عنوان کرد و گفت: سرویس اینترنت نامحدود مشترکان باید فسخ و تغییر کند.
 
داوود زارعیان درباره مساله بی کیفیتی سرویس اینترنت نامحدود برخی مشترکان شرکت مخابرات ایران، تنها راه حل این مشکل را تغییر مدل قرارداد دریافت این سرویس دانست.
 
وی با بیان اینکه بیش ترین گزارش های واصله از نارضایتی مشترکان اینترنت مخابرات مربوط به استان تهران است، گفت: این نارضایتی مربوط به مشترکان اینترنت نامحدود مخابرات است که قراردادهای قدیمی با مخابرات دارند و سرعت اینترنت دریافتی شان ۱۲۸ کیلوبیت، ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبیت است.
 
معاون شرکت مخابرات ایران افزود: در صورتیکه این قراردادهای قدیمی تغییر کند، کیفیت سرویس دریافتی مشترکان بالا می رود. هم اکنون در سایر استان ها، اغلب مشترکان دارای قرارداد سرویس جدید با مخابرات هستند و تنها در تهران با این عدم رضایت از سوی کاربران مواجه هستیم.
 
زارعیان با بیان اینکه هم اکنون ۴۳ هزار مشترک مخابرات در تهران از اینترنت با حجم نامحدود و با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه استفاده می کنند، ادامه داد: در همین حال ۲۹۴ هزار مشترک دارای موافقتنامه دریافت اینترنت ۲۵۶ کیلوبیتی از مخابرات هستند. این درحالی است که هم اکنون مخابرات امکان واگذاری اینترنت با سرعت ۲ تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه را دارد.
 
وی با ارایه پیشنهاد تغییر قرارداد این مشترکان برای دریافت اینترنت با سرعت بالاتر گفت: مشترکان مخابرات باید اینترنت حجمی را با سرعت مناسب انتخاب کنند تا مشکل نارضایتی از کیفیت این سرویس حل شود.
 
معاون شرکت مخابرات ایران ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده، ۹۰ درصد مشترکان ناراضی اینترنت مخابرات، دارای قراردادهایی از گذشته هستند که طبق آن اینترنت نامحدود با سرعت پایین دریافت کرده اند. وی با بیان اینکه اینترنت با سرعت ۱۲۸، ۲۵۶ و حتی ۵۱۲ کیلوبیت منقضی شده است، گفت: سرویس اینترنت نامحدود مخابرات در آن زمان برای این سرعت بوده و هم اکنون مشترکان با مراجعه به مخابرات می توانند قراردادهای قدیمی اینترنت نامحدود را فسخ کنند تا مشکلشان رفع شود.