گوگل شیوه جستجو کسب و کارها در اینترنت را تغییر میدهد
اگر تابهحال از سرچ گوگل در زمینه مغازههایی مانند رستوران استفاده نمودهاید، حتما میدانید که در اکثر مواقع اطلاعات نشان داده شده توسط گوگل مربوط به ناحیهای که شما در آن زندگی میکنید نبوده و همچنین اطلاعات مهم و اساسی موردنیاز شما در آن شامل نمیشود.
اطلاعات موردنیاز مشتری مانند ساعت باز و بسته بودن مغازه، مکان، شماره تلفن، وبسایت و حتی بررسی و درجهبندی آن بوده که تاکنون موتور جستجوگر گوگل چنین قابلیتی نداشته است. براساس پستی که سرگی آلاکوف در وبسایت 9to5Google قرار داده، گوگل قصد دارد تا ویژگیهای جدیدی به پنلهای محلی خود افزوده کند.
از مطلب آلاکوف اینگونه برداشت میشود که درحالحاضر گوگل برای پنلهای محلی از بخش سوال و جواب استفاده میکند. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، درحالحاضر هنوز این قابلیت در بخش آزمایش بوده و در صورت کلیک کردن بر روی آن، کار نمیکند.
بهنظر میرسد که اساسا ایده این کار از وبسایتهای بزرگی همچون eBay و Amazon گرفته شده است. عملکرد این وبسایتها اینگونه بوده که مشتری در مورد موضوعی سوال خود را مطرح میکند و پاسخ آن را نیز میگیرد.
برای واضحتر شدن موضوع باید بگوییم که این قبیل سوالها میتوانند مانند پرسشی در خصوص ساعت کاری یک رستوران خاص و یا سوالی در مورد اینکه آن رستوران غذاهای بدون گلوتن سرو میکند یا خیر و بسیاری پرسش گوناگون دیگر را میتواند شامل شود.
همانطور که در بالا بدان اشاره نمودیم، این قابلیت برای گوگل هنوز در مرحله آزمایش بوده و بهصورت قطعی نمیتوان اظهار نمود که گوگل قصد دارد این ویژگی را برای تمامی کاربران بهصورت کاربردی اجرا نماید ولی بااینحال امیدوار هستیم این کمپانی عظیم در آیندهای نزدیک راهاندازی این قابلیت را در پیش بگیرد.
نوشته گوگل شیوه جستجو کسب و کارها در اینترنت را تغییر میدهد اولین بار در پدیدار شد.