رشد مهاجرت به سوی سرویسهای استریمینگ و مرگ تلویزیونهای سنتی
براساس گزارش موسسه تحقیقاتی eMarketer نرخ مهاجرات کاربران و استفادهکنندگان از سرویسهای تلویزیونی سنتی بسیار بیشتر ازآنچه که پیشبینی میشد میباشد.
طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۷، شبکههای کابلی و ماهوارهای ۲۲٫۲ میلیون نفر از مشترکین خود را در ایلات متحده امریکا از دست خواهند داد. این میزان به طور قابل توجهی بیشتر از برآوردهای قبلی این موسسه است.
به گفته یکی از تحلیلگران ارشد این موسسه، پوشش خبری مراسم انتخابات ریاست جمهوری (ایالات متحده) و مراسم المپیک نیز نتوانست جلوی ریزش مخاطبین تلویزیون های سنتی را بگیرد.
ازآنجاکه کاربران بهتدریج از تلویزیون جداشده و در حال مهاجرت به سرویسهای استریمینگ نظیر Netflix و Hulu هستند؛ شرکتهای تلویزیونی آمریکایی روز به روز با مشکلات بیشتری مواجه هستند
به نظر میرسد زمستانِ شبکههای کابلی و تلویزیونهای سنتی فرارسیده و در آیندههای نهچندان دور قربانی توسعه سرویسهای استریم میشوند.
تا پایان سال ۲۰۱۶، شبکههای کابلی و ماهوارهای ۱۶٫۷ میلیون از مشترکین بزرگسال خود را از دست دادند؛ اما این عدد تا پایان سال ۲۰۱۷ افزایش ۳۳ درصدی را تجربه خواهد کرد.
توسعه ستآپ باکسهای متصل به اینترنت و فناوری OTT باعث شده تا صنعت تلویزیون سنتی در ایالات متحد دچار تغییرات اساسی شود. در آمریکا ۱۹۶٫۳ میلیون بزرگسال مشترک تلویزیونهای کابلی و ماهوارهای هستند.
براساس آمار، افراد بین ۱۸ تا ۲۴ سال بیشترین افت مصرف را داشتهاند بهگونهای که، طبق گزارش فصلی Nielsen، میزان مصرف آنها از سال ۲۰۱۱، حدود ۱۲ ساعت در هفته کاهش داشته است.
اگرچه شبکههای سنتی تلویزیونی تحتفشار بوده و تلاش میکنند که راهی برای زنده ماندن پیدا کنند. بهتازگی، شرکت AT&T در قراردادی بزرگ، شبکه Time Warner را خریداری کرد تا بهرهای از مخاطبانی که از تلویزیون به سمت دستگاههای موبایل حرکت میکنند ببرد! شرکت Discovery Communications نیز برای افزایش سهم بازار خود و حفظ جذابیتش برای توزیعکنندگان، اقدام به خرید شبکه Scripps کرده است.
در این شرایط، مخاطبان سرویسهایی مثل Netflix و Amazon Prime روزبهروز افزایش پیدا میکنند؛ پیشبینی میشود شرایط برای شرکتهای تلویزیونی آمریکایی سختتر خواهد شد.