مشکلات خدمات پس از فروش خودروهای چینی و واکنش وزارت صنعت
گلایهها از مشکلات خدمات پس از فروش خودروهای چینی، واکنش وزارت صنعت را به همراه داشت.
مدیر کل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت در واکنش به گلایه از مشکلات خدمات پس از فروش خودروهای چینی در کشور، به تمامی خودروسازان داخلی اعلام نمود که رعایت انطباق نمایندگیهای مجاز متناسب با تعداد خودروی تحت ضمانت، یکی از الزامات است.
امیرحسین قناتی نیز در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در مورد خدمات پس از فروش خودروهای چینی، به تمام خودروسازان داخلی مانند شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور اعلام کرد که باید برای تمامی محصولات خود و همچنین تمامی محصولاتی که با همکاری شرکتهای چینی مانند دانگ فنگ، برلیانس، چانگان، ام وی ام، جک و لیفان تولید شدهاند، مفاد آیین نامه اجرایی قانون حمایت حقوق مصرف کنندگان خودرو را رعایت کنند.
امیرحسین قناتی، آموزش کارکنان فنی را به عنوان یکی از مفاد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اعلام کرد.
وی همچنین انطباق تعداد نمایندگیهای مجاز متناسب با تعداد خودروی تحت ضمانت و تعهد در تامین قطعات یدکی را نیز از دیگر مفاد این آیین نامه دانست و اعلام کرد که تمامی خودروسازان ملزم به رعایت این قوانین هستند.
قناتی اعلام کرد که با استناد به دستورالعمل شیوه ارایه خدمات پس از فروش موضوع استاندارد ملی شماره ۱۹۱۱۷، وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ارزیابیهای ادواری در زمینه وضعیت نمایندگی، کارایی و رضایت مشتریان اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد که گزارشهای اخیر ارائه شده در این زمینه، نشان دهنده روند روبه رشد رضایت مشتریان در زمینه کیفیت خدمات پس از فروش در پنج ساله اخیر است.
.
منبع: iranjib
مطلب مشکلات خدمات پس از فروش خودروهای چینی و واکنش وزارت صنعت برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.