قرارداد فاز دوم طرح و توسعه شهرک بین‌المللی فاوا منعقد شد

 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای قرارداد فاز دوم طراحی و توسعه شهرک بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه ویژه اقتصادی پیام میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت سنگاپوری Galaxis Venture، وابسته به مجموعه صاحب نام EDIS سنگاپور، خبر داد.
 
دکتر امیر حسین دوایی مرکزی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری پروژه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: شهرک بین‌المللی فاوا به عنوان پهنه اصلی کریدور با هدف ایجاد خوشه‌های تخصصی متشکل از شرکت‌های نوآور ایرانی و شرکت‌های شناخته شده جهانی شکل می گیرد و در این شهرک، توسعه بازار شرکت‌های ایرانی و انتقال فناوری به کشور به صورت طبیعی و بر اساس منافع طرفین محقق می شود.
 
وی تصریح کرد : رویکرد اصلی در فاز دوم طراحی و توسعه شهرک بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی توسط یک مشاور بی طرف، دارای تجربه اثبات شده در سطح بین المللی  است.
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: این پروژه ظرفیت ایجاد 150 هزار شغل با کیفیت طی یک بازۀ زمانی 15 ساله برای دانش‌آموختگان دانشگاهی و کارآفرینان ایرانی را دارد.
 
وی به محتوای فاز دوم این طرح اشاره کرد و گفت: تدوین طرح کلان اقتصادی و تجاری، تدوین منطق مالی و اقتصادی ، تحلیل ریسک برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و چند ملیتی برای استقرار در شهرک، طراحی کلان فیزیکی و کالبدی و احصای نیازهای زیرساختی شهرک، بازاریابی طرح در عرصه بین‌المللی و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی، از جمله بخش‌های محتوایی قابل توجه در فاز دوم این طرح است.
 
مجری پروژه کریدور فاوا با تاکید بر اینکه، مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی به تهران است، گفت : این مجموعه تنها منطقه کشور است که همزمان از مزایای شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و پارک‌های علم و فناوری برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: پروژه شهرک بین‌المللی فاوا با هدف حمایت از شرکت‌های نوآور، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا از طریق توسعه تعاملات یادگیرانه و هم افزایانه با شرکت‌های مطرح بین‌المللی در حال طراحی است.