نخستین اپلیکیشن باشگاه مشتریان در بین شرکتهای FCP ایران توسط پیشگامان راه اندازی شد
ظهر امروز و در سمیناری خبری که در محل شرکت پیشگامان کویر یزد و با حضور مدیران و جمعی از خبرنگاران برگزار گردید، اپلیکیشن باشگاه پیشگامان برای دو سیستم عامل اندروید و iOS رونمایی شد.
در ابتدای این مراسم، محمدرضا کریمی، رییس هیات مدیره پیشگامان گفت: در سال ۹۱ نخستین ورژن از باشگاه را معرفی کردیم. در طی این مدت، احساس میشد که بایستی پلتفرم اتصالی به مشتریان خود را عوض کنیم و با توجه به خواسته آنها، سرویس جدیدی را عرضه نماییم. عملا ما به عنوان اولین شرکت FCP که باشگاه را از طریق یک اپ مستقل به مشتریان خودش عرضه میکند، شناخته میشویم.
با توجه به اینکه تغییرات بسیار سریع بوده، خدمات متنوع و بیشتری را در ماههای آینده افتتاح خواهیم کرد که یکی از آنها سرویس TD-LTE است. در طراحی این سرویسها نیاز داریم که از مشترکین خودمان فیدبک داشته و آنها را به نحوی تنظیم کنیم که رضایت کاربرانمان را به دنبال داشته باشد. مجوز تلفن ثابت و VOIP هم در FCP در نظر گرفته شده و از نظر فنی آماده ارایه است. تنها مسایل کوچکی برای تاییدیهها وجود دارد که آن هم در جریان بوده و بهزودی حل خواهد شد و ما این دو محصول جدید را در زمان کوتاهی اضافه خواهیم کرد.
پس از کریمی، نوبت به امین زمانی راد، مدیر بازاریابی شرکت پیشگامان رسید تا در ارتباط با اپلیکیشن جدید این شرکت به ایراد سخنرانی بپردازد: ما این باشگاه را با هدف رضایت مشتری و جمع آوری امتیازات راه اندازی کردیم تا آنها بتوانند از بسیاری از خدمات پیشگامان به رایگان بهره بگیرند. ما بر روی این اپلیکیشن ۸ ماه کار تحقیقاتی انجام دادیم، قرار بود ابتدا باشگاه را بر روی صفحه وب بالا بیاوریم اما متوجه شدیم که بیش از ۸۷ درصد کسانی که از خدمات پیشگامان استفاده میکنند، گوشیهای هوشمند را مورد استفاده قرار میدهند و برای همین اپلیکیشن را در دو نسخه اندروید و iOS بالا آوردیم.
در ایران باشگاههای زیادی را مشاهده نمیکنیم و در حوزه ما تنها ۲ شرکت از ۱۷ شرکت FCP دارای باشگاه مشتریان هستند که آنها بر روی پلتفرم وب خودشان کار کردهاند. ما تمام موارد و امکاناتی که یک کاربر نیاز داشت تا از آنها بهترین استفاده را انجام دهد در اپلیکیشن خودمان بهکار گرفتهایم. مدت استفاده از اینترنت پیشگامان را مدنظر قرار دادیم و هرچقدر شما از این اینترنت بیشتر استفاده کنید، امتیاز بیشتری را جمع آوری کرده و کاربران را به سه دسته طلایی، نقرهای و برنزی تقسیم کردیم تا بتوانند از آنها استفاده کنند. مثلا مرکز دانلود سنتر یا موزیک سنتر بدون کم شدن از حجم اینترنت کاربران، برای آنها به رایگان در دسترس است. حتی بازیهایی طراحی کردیم که مشتریان با بازی کردن، امتیاز جمع آوری کرده و میتوانند توسط این امتیازها از اینترنت رایگان بهره بگیرند.
موضوع دیگری که در راه اندازی باشگاه مشتریان ما مد نظر قرار دادیم، جذب مشتری جدید به واسطه این اپلیکیشن است. در واقع این سیستم طوری طراحی شده که تمام افراد قادر به استفاده از اپلیکیشن هستند و فقط برای اعضای پیشگامان، امکانات خاصتری در نظر گرفتیم اما اکثر ویژگیها برای کاربران دیگر نیز در دسترس است.
پس از زمانی، مهندس حجازی، مدیر پروژه این اپلیکیشن گفت: موردی که باشگاه مشتریان ما را نسبت به سایرین متمایز میکند، پشتیبانی قوی آن است. مثلا اگر سوالی برای شما پیش بیاید، بخش پشتیبانی بسیار انعطاف پذیر بوده و کاربران از طریق سیستم به تلگرام متصل شده و میتوانند به بخشهای مختلفی وارد و سوال خودشان را بپرسند. ما با این کار، قدرتی که تلگرام در ارسال فایل دارد را در کنار باشگاه مشتریان اضافه کردیم که در همان لحظه هر فرد به پشتیبان خودش متصل شده و سوال را میپرسد.
پس از این صحبتهای کوتاه، در بخش پرسش و پاسخ، مدیر این شرکت توضیحاتی دادند که در ادامه گزیدهای از آن را میخوانیم: در بحث واگذاری و ادغام شرکتهای FCP، پیشگامان هیچ سیاستی برای فروش شرکت ندارد و بایستی بدانید که تنها خریدار شرکت مخابرات، پیشگامان بود و ما شاید سایر شرکتها را بخریم اما قصد فروش نداریم! هیچ نگرانی هم بابت ادغام رقیبان از سمت ما وجود ندارد چرا که آنها همیشه رقیب بودهاند و بیشتر برای سامان دهی شرایط خودشان چنین کاری را انجام دادهاند.
فروش سرویس TD LTE تا یک ماه دیگر در شهر قم به صورت تجاری آغاز میشود و حداقل سرعت آن ۴۰ مگ است که البته فناوری اجازه سرعت بالاتر را میدهد. دلیل انتخاب قم برای شروع بدین خاطر است که از کلان شهرها است و تسهیلاتی که برای نصب دکلها بایستی داشته باشیم، در قم فراهمتر بود. تهران هم جز بازارهای اصلی ما حساب میشود اما برای نصب دکلها، مذاکرات از جایی قطع شد تا تیم جدید شهرداری مستقر شود و امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم سریعتر کار را آغاز کنیم که حدس ما برای نیمه نخست سال آینده برای راهاندازی TD-LTE است.
ما همچنان با نوکیا در نصب دکل همکاری داریم اما اینکه تنها یک شرکت باشد، زمان مشخص خواهد کرد و بسیاری اپراتورها این سیاست را دارند که با دو وندور پیش بروند تا اگر مشکلی ایجاد شد، با وندور دیگری کار انجام شود.
پیشگامان ۱۰ درصد از سهم بازار مشتریان اینترنت را در اختیار قرار دارد (بدون در نظر گرفتن ۵۰ درصد سهم مخابرات) و در واقع سهم کلی پیشگامان ۵ درصد از کل بازار است. پیش بینی ما این است پس از راه اندازی باشگاه مشتریان در دو بازه شش ماهه و یک ساله، ۱۰ درصد رشد از طریق این باشگاه بهدست بیاید اما چیزی که مهمتر است، حفظ مشتریان فعلی بوده و با توجه به رقابت شدید FCPها، میخواهیم که کاربران خودمان را حفظ کنیم.
امین زمانی راد در خاتمه این نشست خبری گفت: بایستی اضافه کنم که هدف در تمام کارهایی که پیشگامان انجام میدهد، راضی کردن مشتری است، با توجه به سیاستها و قوانینی که از طرف دولت به شرکتهای خصوصی ابلاغ میشود، دست بازی برای ارایه سرویسهای جدید و سیاستهای تازه نداریم و علاقهمندیم سرویسهای جاری خودمان را با کیفیت عرضه کنیم و تمام مصوبهها منجر به رضایت کاربر شود که این امر یک نفع دوطرفه بوده و منجر به درآمد بیشتر ما نیز خواهد شد.
نوشته نخستین اپلیکیشن باشگاه مشتریان در بین شرکتهای FCP ایران توسط پیشگامان راه اندازی شد اولین بار در پدیدار شد.